DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3687
Title: ХОЛІСТИЧНІ СТРАТЕГІЇ ПІЗНАННЯ ЯК ПРОБЛЕМА ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ
Other Titles: HOLISTIC STRATEGIES OF COGNITION AS A PROBLEM OF THE PHILOSOPHY OF EDUCATION
Authors: Поплавська Т., Федорова І.
Poplavska T., Fedorova I.
Keywords: теорія пізнання, парадигма, пазнавальні стратегії, холізм, філософія освіти
epistemology, paradigm, holism, cognitive strategies, philosophy of education
Issue Date: 2022
Publisher: SWorld&ProConference in conjunction with KindleDP Seattle, Washington, USA
Citation: Поплавська Т., Федорова І. Холістичні стратегії пізнання як проблема філософії освіти. Global science and education in the modern realities. Conference proceedings «Sworld-Us conference proceedings». Seattle, Washington, USA. July, 2022. 93-97.
Abstract: У доповіді аналізується криза класичної теорії пізнання, обґрунтовується необхідність зміни світоглядної парадигми та створення цілісної картини світу. Досягнення цієї мети бачиться авторами у розвитку та популяризації холістичних стратег пізнання.
Description: The report analyzes the crisis of the classical epistemology , substantiates the need to change the worldview paradigm and create a more holistic picture of the world. The achievement of this goal is seen by the authors in the development and popularization of holistic cognitive strategies.
URI: DOI: 10.30888/2709-2267.2022-11-01-010
http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3687
Appears in Collections:Федорова Інна Валеріївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Федорова_Холістичні стратегії.pdf1,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.