DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1014
Title: КОНТРОЛІНГ МАРКЕТИНГУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ 3 ВИРОБНИЦТВА ТА ПЕРЕРОБКИ МОЛОКА
Other Titles: Контроллинг маркетинга на предприятиях по производству и переработке молока
The controlling of marketing on the milk production and milkprocessing enterprises
Authors: 
Грабко, Н.О.
Grabko, N.
Keywords: Економіка
служба контролінгу, контролінг маркетингу, оперативний контролінг, стратегічний контролінг, контролери
служба контроллинга, контроллинг маркетинга, оперативный контроллинг, стратегический контроллинг, контролеры
the service controlling, the controlling of marketing, operational controlling, strategical controlling, the controllers
Issue Date: 2009
Publisher: Аграрний вісник Причорномор’я
Citation: УДК: 631.1.027:637.134:65.01, ББК У9(2)325 250.0-451.51,ОГАУ,ОДАУ Грабко, Н. О. Контролінг маркетингу на підприємствах з виробництва та переробки молока [Текст] / Н. О. Грабко // Аграрний вісник Причорномор'я : Збірник наукових праць. - Одеса : ОДАУ, 2009. - Вип.49 : Економічні науки. - С.32-38.
Abstract: Розглянуто необхідність використання підприємствами з виробництва та переробки молока контролінгу маркетингу, що являє собою інформаційну підтримку ефективного менеджменту по забезпеченню потреб клієнтів. При цьому увага зосереджується на завданнях контролерів в області маркетингу, які здійснюють планування, координацію і контроль маркетингової діяльності.
Рассматривается необходимость использования предприятиями по производству и переработке молока контроллинга маркетинга, что представляет собой информационную поддержку эффективного менеджмента по удовлетворению потребностей клиентов. Определены задания контролеров по маркетингу, которые осуществляют планирование, координацию и контроль маркетинговой деятельности.
The author indicates the necessity of using the marketing controlling by milk production and milk-processing enterprises, which is appearing the informational support of effective management up to clients needs satisfaction. The attention is concentrated on the tasks of controllers in marketing field, who is making processes of planning, coordination and control of marketing activity.
Description: The author indicates the necessity of using the marketing controlling by milk production and milk-processing enterprises, which is appearing the informational support of effective management up to clients needs satisfaction. The attention is concentrated on the tasks of controllers in marketing field, who is making processes of planning, coordination and control of marketing activity.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1014
Appears in Collections:*НАУКОВІ СТАТТІ РІЗНИХ АВТОРІВ*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grabko N.O..pdf159,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.