DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/784
Title: Імплементація принципів соціально-орієнтованого бізнесу в площину економічного розвитку потенціалу харчових підприємств.
Other Titles: Имплементация принципов социально ориентированного бизнеса в плоскость экономического развития потенциала пищевой промышленности.
The implementation of sociallyoriented businesses in the plane of the economic potential of businesses.
Authors: Гришова І.Ю., Шабатура, Т.С.
Gryshova I.Yu., Shabatura, T.
Keywords: Економіка агропідприємств
корпоративна соціальна відповідальність, соціальна відповідальність бізнесу, підприємство,економічний потенціал, максимізація прибутку.
корпоративная социальная ответственность, социальная ответственность бизнеса, предприятие, экономический потенциал, максимизация прибыли
corporate social responsibility, corporate social responsibility, enterprise, economic potential, maximize profits
Issue Date: 2014
Publisher: ЕКОНОМІКА: реалії часу, №3(13)
Citation: УДК 338.4:911.3 Гришова І.Ю., Шабатура, Т.С. Імплементація принципів соціально-орієнтованого бізнесу в площину економічного розвитку потенціалу харчових підприємств // ЕКОНОМІКА: реалії часу. – 2014. - №3(13). – С.13-21.
Abstract: Досліджено еволюційний розвиток концепції корпоративна соціальна відповідальність та концепції соціальна відповідальність бізнесу. Проаналізовано сучасний стан проінформованості вітчизняних харчових підприємств про соціальну відповідальність бізнесу. Розглянуто принципи соціальної відповідальності бізнесу та доведено доцільність імплементації соціально-орієнтованого бізнесу в площину економічного потенціалу харчових підприємств, що позначиться на зміцненні ділової репутації, напрацюванні іміджу, створенні бренду і, як наслідок, максимізації ринкової вартості бізнесу.
Исследовано эволюционное развитие концепции корпоративная социальная ответственность и концепции социальная ответственность бизнеса. Проанализировано современное состояние информированности отечественных пищевых предприятий о социальной ответственности бизнеса. Рассмотрены принципы социальной ответственности бизнеса и доказана целесообразность имплементации социально-ориентированного бизнеса в плоскость экономического потенциала пищевых предприятий, что скажется на укреплении деловой репутации, наработке имиджа, создании бренда и, как следствие, максимизации рыночной стоимости бизнеса.
We investigated the evolutionary concept of corporate social responsibility and the concept of corporate social responsibility. The current state proinformovanosti local food businesses about social responsibility of business. Principles of Social Responsibility and the expediency of implementing socially-oriented businesses in the plane of the economic potential of food businesses that affect the consolidation goodwill, operating time image, creating a brand and as a result, maximizing business value.
Description: We investigated the evolutionary concept of corporate social responsibility and the concept of corporate social responsibility. The current state proinformovanosti local food businesses about social responsibility of business. Principles of Social Responsibility and the expediency of implementing socially-oriented businesses in the plane of the economic potential of food businesses that affect the consolidation goodwill, operating time image, creating a brand and as a result, maximizing business value.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/784
Appears in Collections:Шабатура Тетяна Сергіївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Т.С. Шабатура.pdf438,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.