DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/524
Title: РОЗВИТОК АГРОПРОДОВОЛЬЧОГО РИНКУ УКРАЇНИ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТ
Other Titles: РАЗВИТИЕ АГРОПРОДОВОЛЬСТВЕННОГО РЫНКА УКРАИНЫ : МАРКЕТИНГОВЫЙ АСПЕКТ
Authors: Мельничук, О.І.
Мельничук, О.И.
Melnychuk, O.
Keywords: Економіка АПК
Маркетинг, ринок, агропродовольчий ринок, аграрний бізнес, сільськогосподарські підприємства, конкуренція, обмін, попит, пропозиція, споживач, потреби
Маркетинг, рынок, агропродовольственный рынок, аграрный бизнес, сельскохозяйственные предприятия, конкуренция, обмен, спрос, предложение, потребитель, потребности
Marketing, market, agri-food market, agricultural business, agricultural enterprises, competition, currency, demand, supply, the consumer needs
Issue Date: 2014
Publisher: Таврійський державний агротехнологічний університет
Citation: УДК 339.13.012.42:338.433 Мельничук О.І. Розвиток агропродовольчого ринку України: маркетинговий аспект / О. Мельничук // Збірник наукових праць / Таврійський державний агротехнологічний університет. - 2014. - №4(28). – С. 128-132.
Abstract: В статті розглянуто сутність категорій «ринок» та «аграрний ринок»; визначено, що найважливішими сегментами агропродовольчого ринку є: ринок зерна, ринок цукру, ринок молока, ринок м’яса, ринок яєць, ринок плодів, ринок овочів, ринок олії; встановлено обставини, які пояснюють обмеженість сфери дії ринкових законів, що характерні для агропродовольчого ринку; виявлено проблемні сторони функціонування вітчизняного агропродовольчого ринку та визначено напрямки його розвитку.
В статье рассмотрена сущность категорий "рынок" и "аграрный рынок"; определено, что важнейшими сегментами агропродовольственного рынка являются: рынок зерна, рынок сахара, рынок молока, рынок мяса, рынок яиц, рынок плодов, рынок овощей, рынок масла; установлены обстоятельства, которые объясняют ограниченность сферы действия рыночных законов, что характерны для агропродовольственного рынка; выявлены проблемные стороны функционирования отечественного агропродовольственного рынка и определены направления его развития.
In the article the essence of the categories of "market" and "agricultural market" has been considered. The market is seen as a system concept, a set of specific elements that form a suitable way of material production, specific location, mechanisms (institutions), the relationship between natural and legal persons in the course of the exchange, the necessary conditions for this, socio-economic processes. According to the economic purpose of market facilities it is chosen the agricultural market where manufacturers sell and buyers purchase agricultural products and food. The circumstances are established which explain the limited scope of market laws that characterize agricultural markets. Problematic sides of domestic agricultural market functioning have been revealed and areas of its development have been identified.
Description: In the article the essence of the categories of "market" and "agricultural market" has been considered. The market is seen as a system concept, a set of specific elements that form a suitable way of material production, specific location, mechanisms (institutions), the relationship between natural and legal persons in the course of the exchange, the necessary conditions for this, socio-economic processes. According to the economic purpose of market facilities it is chosen the agricultural market where manufacturers sell and buyers purchase agricultural products and food. The circumstances are established which explain the limited scope of market laws that characterize agricultural markets. Problematic sides of domestic agricultural market functioning have been revealed and areas of its development have been identified.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/524
Appears in Collections:Мельничук Оксана Іванівна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnychuk.pdf261,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.