DSpace logo
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/524
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМельничук, О.І.-
dc.contributor.authorМельничук, О.И.-
dc.contributor.authorMelnychuk, O.-
dc.date.accessioned2016-04-25T06:53:24Z-
dc.date.available2016-04-25T06:53:24Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationУДК 339.13.012.42:338.433 Мельничук О.І. Розвиток агропродовольчого ринку України: маркетинговий аспект / О. Мельничук // Збірник наукових праць / Таврійський державний агротехнологічний університет. - 2014. - №4(28). – С. 128-132.ru
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/524-
dc.descriptionIn the article the essence of the categories of "market" and "agricultural market" has been considered. The market is seen as a system concept, a set of specific elements that form a suitable way of material production, specific location, mechanisms (institutions), the relationship between natural and legal persons in the course of the exchange, the necessary conditions for this, socio-economic processes. According to the economic purpose of market facilities it is chosen the agricultural market where manufacturers sell and buyers purchase agricultural products and food. The circumstances are established which explain the limited scope of market laws that characterize agricultural markets. Problematic sides of domestic agricultural market functioning have been revealed and areas of its development have been identified.ru
dc.description.abstractВ статті розглянуто сутність категорій «ринок» та «аграрний ринок»; визначено, що найважливішими сегментами агропродовольчого ринку є: ринок зерна, ринок цукру, ринок молока, ринок м’яса, ринок яєць, ринок плодів, ринок овочів, ринок олії; встановлено обставини, які пояснюють обмеженість сфери дії ринкових законів, що характерні для агропродовольчого ринку; виявлено проблемні сторони функціонування вітчизняного агропродовольчого ринку та визначено напрямки його розвитку.ru
dc.description.abstractВ статье рассмотрена сущность категорий "рынок" и "аграрный рынок"; определено, что важнейшими сегментами агропродовольственного рынка являются: рынок зерна, рынок сахара, рынок молока, рынок мяса, рынок яиц, рынок плодов, рынок овощей, рынок масла; установлены обстоятельства, которые объясняют ограниченность сферы действия рыночных законов, что характерны для агропродовольственного рынка; выявлены проблемные стороны функционирования отечественного агропродовольственного рынка и определены направления его развития.ru
dc.description.abstractIn the article the essence of the categories of "market" and "agricultural market" has been considered. The market is seen as a system concept, a set of specific elements that form a suitable way of material production, specific location, mechanisms (institutions), the relationship between natural and legal persons in the course of the exchange, the necessary conditions for this, socio-economic processes. According to the economic purpose of market facilities it is chosen the agricultural market where manufacturers sell and buyers purchase agricultural products and food. The circumstances are established which explain the limited scope of market laws that characterize agricultural markets. Problematic sides of domestic agricultural market functioning have been revealed and areas of its development have been identified.ru
dc.language.isoukru
dc.publisherТаврійський державний агротехнологічний університетru
dc.subjectЕкономіка АПКru
dc.subjectМаркетинг, ринок, агропродовольчий ринок, аграрний бізнес, сільськогосподарські підприємства, конкуренція, обмін, попит, пропозиція, споживач, потребиru
dc.subjectМаркетинг, рынок, агропродовольственный рынок, аграрный бизнес, сельскохозяйственные предприятия, конкуренция, обмен, спрос, предложение, потребитель, потребностиru
dc.subjectMarketing, market, agri-food market, agricultural business, agricultural enterprises, competition, currency, demand, supply, the consumer needsru
dc.titleРОЗВИТОК АГРОПРОДОВОЛЬЧОГО РИНКУ УКРАЇНИ: МАРКЕТИНГОВИЙ АСПЕКТru
dc.title.alternativeРАЗВИТИЕ АГРОПРОДОВОЛЬСТВЕННОГО РЫНКА УКРАИНЫ : МАРКЕТИНГОВЫЙ АСПЕКТru
dc.typeArticleru
Розташовується у зібраннях:Мельничук Оксана Іванівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Melnychuk.pdf261,5 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.