DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2136
Title: УПРОВАДЖЕННЯ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС АКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ
Other Titles: ВНЕДРЕНИЕ В УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС АКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ
IMPLEMENTATION IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF ACTIVE METHODS OF TRAINING
Authors: Дрьомова Н.В., Гордєєва О.А., Бондар Л.П.
Dremova N.V., Gordeeva A.A., Bondar L.F.
Keywords: квест, озеленення населених місць, активні методи навчання, аналіз впровадження, інтелектуальні завдання
квест, озеленение населенных мест, активные методы обучения, анализ внедрения, интеллектуальные задачи
quest, landscaping of populated areas, active teaching methods, implementation analysis, intellectual tasks
Issue Date: 2018
Publisher: Одеський державний аграрний університет
Citation: УДК 378.147:37.091.2 Дрьомова Н. В. Упровадження у навчальний процес активних методів навчання / Н.В. Дрьомова , О.А. Гордєєва, Л.П. Бондар // Аграрний вісник Причорномор’я: зб.наук.пр. / ОДАУ. - Одеса, 2018. – Вип. 88. – С. 150-155.
Abstract: В роботі наведено обґрунтування теоретико-методологічних засад і практичних аспектів впровадження активних методів навчання у навчально-виховний процес вищого навчального закладу. Встановлено, що використання активних методів навчання дають можливість науково-педагогічним працівникам краще зрозуміти своїх студентів та їх емоції, почуття, характер та сприйняття навчального матеріалу.
В работе приведено обоснование теоретико-методологических основ и практических аспектов внедрения активных методов обучения в учебно-воспитательный процесс высшего учебного заведения. Установлено, что использование активных методов обучения дают возможность научно-педагогическим работникам лучше понять своих студентов и их эмоции, чувства, характер и восприятие учебного материала.
The paper presents the justification of the theoretical and methodological foundations and practical aspects of the introduction of active teaching methods in the educational process of a higher educational institution. It has been established that the use of active teaching methods enables research and teaching staff to better understand their students and their emotions, feelings, character, and perception of educational material.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2136
Appears in Collections:Бондар Людмила Пилипівна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бондар.pdf924,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.