Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1644
Title: | Стратегічне управління маркетинговою діяльністю суб’єктів агробізнесу |
Other Titles: | Стратегическое управление маркетинговой деятельностью субъектов агробизнеса Strategic management of agribusiness marketing activities |
Authors: | Левіна-Костюк, М.О. Левина-Костюк, М.А. Levina-Kostiuk, M.O. |
Keywords: | аграрные предприятия, сельскохозяйственная продукция, маркетинг, стратегическое управление, горизонтальная интеграция, интегрированные маркетинговые коммуникации agricultural enterprises, agricultural products, marketing, strategic management, horizontal integration, integrated marketing communications аграрні підприємства, сільськогосподарська продукція, маркетинг, стратегічне управління, горизонтальна інтеграція, інтегровані маркетингові комунікації |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | УДК: 338.436.005.1:631.1.027 Левіна-Костюк, Марія Олександрівна. Стратегічне управління маркетинговою діяльністю суб’єктів агробізнесу [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : 08.00.04 - економіка та управління підприємствами / М. О. Левіна-Костюк; Львівський НАУ. - Львів, 2017. - 207 с. |
Abstract: | Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за
спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної
діяльності). – Львівський національний аграрний університет Міністерства
освіти і науки України, Львів, 2017.
Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних засад і розробці
практичних рекомендацій з формування механізмів стратегічного управління маркетинговою
діяльністю суб’єктів агробізнесу.
У дисертації уточнено зміст поняття «управління маркетингом аграрних підприємств»,
розроблено механізми розвитку інтегрованих агромаркетингових систем.
Удосконалено методичний підхід до управління результативністю маркетингової діяльності
аграрних підприємств, що базується на системі збалансованих показників.
Запропоновано систему показників ефективності маркетингової діяльності аграрного
підприємства. Розроблено модель управління розвитком маркетингової товарної,
дистрибутивної та цінової політики аграрних підприємств. Обґрунтовано концепцію
механізму управління інтегрованими маркетинговими комунікаціями суб’єктів агробізнесу,
що забезпечує одержання максимального синергічного ефекту від реалізації
продукції, підвищення ділової репутації, зміцнення торговельної марки, а також
збільшення лояльності й задоволення її співробітників. Диссертация на соискание ученой степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.04 – экономика и управление предприятиями (по видам экономической деятельности). – Львовский национальный аграрный университет Министерства образования и науки Украины, Львов, 2017. Диссертация посвящена обоснованию теоретико-методических основ и разработке практических рекомендаций по формированию механизмов стратегического управления маркетинговой деятельностью субъектов агробизнеса. Понятие «управление маркетингом аграрных предприятий» определено как целенаправленная деятельность аграрных хозяйствующих субъектов в части выявления и удовлетворения потребностей потребителей в товарах и услугах с целью сбалансирования и достижения стратегических и тактических целей экономического и социально-экологического характера. Выявлены особенности современного управления маркетинговой деятельностью аграрных предприятий, обусловленные экономическим содержанием данного процесса, его социально-экономическим назначением и влиянием факторов внутренней и внешней среды. Thesis for obtaining a scientific degree of a candidate of economic sciences in specialty 08.00.04 – Economics and management of enterprises (according to the type of economic activity). – Lviv National Agrarian University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2017 The thesis is devoted to the substantiation of theoretical and methodological foundations and development of practical recommendations on the formation mechanism of strategic management of marketing activities of agribusiness. The thesis deals with the concept of "marketing management of agricultural enterprises" and mechanisms of integrated agri-marketing systems. Methodical approach to performance management of marketing activity of agricultural enterprises, based on the balanced indices has been improved. The system of efficiency indicators of marketing activity for agricultural enterprises has been offered. The model of management for marketing commodity, distribution and pricing policy of agricultural enterprises has been developed. The concept of integrated management mechanism of agribusiness marketing communications that ensure maximum synergistic effect from sales, improvement of business reputation, strengthening the brand and increase the loyalty and satisfaction of employees has been substantiated |
Description: | Thesis for obtaining a scientific degree of a candidate of economic sciences in specialty 08.00.04 – Economics and management of enterprises (according to the type of economic activity). – Lviv National Agrarian University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2017 The thesis is devoted to the substantiation of theoretical and methodological foundations and development of practical recommendations on the formation mechanism of strategic management of marketing activities of agribusiness. The thesis deals with the concept of "marketing management of agricultural enterprises" and mechanisms of integrated agri-marketing systems. Methodical approach to performance management of marketing activity of agricultural enterprises, based on the balanced indices has been improved. The system of efficiency indicators of marketing activity for agricultural enterprises has been offered. The model of management for marketing commodity, distribution and pricing policy of agricultural enterprises has been developed. The concept of integrated management mechanism of agribusiness marketing communications that ensure maximum synergistic effect from sales, improvement of business reputation, strengthening the brand and increase the loyalty and satisfaction of employees has been substantiated |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/1644 |
Appears in Collections: | *ДИСЕРТАЦІЇ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4416_dis .pdf | 4,98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.