DSpace logo
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1644
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛевіна-Костюк, М.О.-
dc.contributor.authorЛевина-Костюк, М.А.-
dc.contributor.authorLevina-Kostiuk, M.O.-
dc.date.accessioned2018-07-13T06:56:57Z-
dc.date.available2018-07-13T06:56:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationУДК: 338.436.005.1:631.1.027 Левіна-Костюк, Марія Олександрівна. Стратегічне управління маркетинговою діяльністю суб’єктів агробізнесу [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : 08.00.04 - економіка та управління підприємствами / М. О. Левіна-Костюк; Львівський НАУ. - Львів, 2017. - 207 с.ru
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1644-
dc.descriptionThesis for obtaining a scientific degree of a candidate of economic sciences in specialty 08.00.04 – Economics and management of enterprises (according to the type of economic activity). – Lviv National Agrarian University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2017 The thesis is devoted to the substantiation of theoretical and methodological foundations and development of practical recommendations on the formation mechanism of strategic management of marketing activities of agribusiness. The thesis deals with the concept of "marketing management of agricultural enterprises" and mechanisms of integrated agri-marketing systems. Methodical approach to performance management of marketing activity of agricultural enterprises, based on the balanced indices has been improved. The system of efficiency indicators of marketing activity for agricultural enterprises has been offered. The model of management for marketing commodity, distribution and pricing policy of agricultural enterprises has been developed. The concept of integrated management mechanism of agribusiness marketing communications that ensure maximum synergistic effect from sales, improvement of business reputation, strengthening the brand and increase the loyalty and satisfaction of employees has been substantiatedru
dc.description.abstractДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Львівський національний аграрний університет Міністерства освіти і науки України, Львів, 2017. Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних засад і розробці практичних рекомендацій з формування механізмів стратегічного управління маркетинговою діяльністю суб’єктів агробізнесу. У дисертації уточнено зміст поняття «управління маркетингом аграрних підприємств», розроблено механізми розвитку інтегрованих агромаркетингових систем. Удосконалено методичний підхід до управління результативністю маркетингової діяльності аграрних підприємств, що базується на системі збалансованих показників. Запропоновано систему показників ефективності маркетингової діяльності аграрного підприємства. Розроблено модель управління розвитком маркетингової товарної, дистрибутивної та цінової політики аграрних підприємств. Обґрунтовано концепцію механізму управління інтегрованими маркетинговими комунікаціями суб’єктів агробізнесу, що забезпечує одержання максимального синергічного ефекту від реалізації продукції, підвищення ділової репутації, зміцнення торговельної марки, а також збільшення лояльності й задоволення її співробітників.ru
dc.description.abstractДиссертация на соискание ученой степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.04 – экономика и управление предприятиями (по видам экономической деятельности). – Львовский национальный аграрный университет Министерства образования и науки Украины, Львов, 2017. Диссертация посвящена обоснованию теоретико-методических основ и разработке практических рекомендаций по формированию механизмов стратегического управления маркетинговой деятельностью субъектов агробизнеса. Понятие «управление маркетингом аграрных предприятий» определено как целенаправленная деятельность аграрных хозяйствующих субъектов в части выявления и удовлетворения потребностей потребителей в товарах и услугах с целью сбалансирования и достижения стратегических и тактических целей экономического и социально-экологического характера. Выявлены особенности современного управления маркетинговой деятельностью аграрных предприятий, обусловленные экономическим содержанием данного процесса, его социально-экономическим назначением и влиянием факторов внутренней и внешней среды.ru
dc.description.abstractThesis for obtaining a scientific degree of a candidate of economic sciences in specialty 08.00.04 – Economics and management of enterprises (according to the type of economic activity). – Lviv National Agrarian University of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Lviv, 2017 The thesis is devoted to the substantiation of theoretical and methodological foundations and development of practical recommendations on the formation mechanism of strategic management of marketing activities of agribusiness. The thesis deals with the concept of "marketing management of agricultural enterprises" and mechanisms of integrated agri-marketing systems. Methodical approach to performance management of marketing activity of agricultural enterprises, based on the balanced indices has been improved. The system of efficiency indicators of marketing activity for agricultural enterprises has been offered. The model of management for marketing commodity, distribution and pricing policy of agricultural enterprises has been developed. The concept of integrated management mechanism of agribusiness marketing communications that ensure maximum synergistic effect from sales, improvement of business reputation, strengthening the brand and increase the loyalty and satisfaction of employees has been substantiatedru
dc.language.isoukru
dc.subjectаграрные предприятия, сельскохозяйственная продукция, маркетинг, стратегическое управление, горизонтальная интеграция, интегрированные маркетинговые коммуникацииru
dc.subjectagricultural enterprises, agricultural products, marketing, strategic management, horizontal integration, integrated marketing communicationsru
dc.subjectаграрні підприємства, сільськогосподарська продукція, маркетинг, стратегічне управління, горизонтальна інтеграція, інтегровані маркетингові комунікаціїru
dc.titleСтратегічне управління маркетинговою діяльністю суб’єктів агробізнесуru
dc.title.alternativeСтратегическое управление маркетинговой деятельностью субъектов агробизнесаru
dc.title.alternativeStrategic management of agribusiness marketing activitiesru
dc.typeThesisru
Розташовується у зібраннях:*ДИСЕРТАЦІЇ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4416_dis .pdf4,98 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.