DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2579
Title: ОРГАНІЗАЦІЙНІ ФОРМИ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНИХ ГОСПОДАРЮЮЧИХ СУБ’ЄКТІВ
Other Titles: THE ORGANIZATIONAL FORMS OF MARKETING MANAGEMENT OF AGRICULTURAL BUSINESS ENTITIES
Authors: Запша Г. М.
Zapsha G.
Keywords: маркетинг , управління збутом, аграрні суб’єкти господарювання
marketing, sales management, agricultural business entities
Issue Date: 2015
Publisher: Ефективна економіка: електр. журнал
Citation: УДК 658.86/.87 Запша Г. М. Організаційні форми управління маркетинговою діяльністю аграрних господарюючих суб’єктів / Г. М. Запша // Ефективна економіка: електр. журнал. - 2015. - № 9.
Abstract: Доведено, що сутність, цілі, завдання та функції управління збутом аграрних господарюючих суб’єктів, які функціонують в умовах ринкової економіки, слід розг лядати через призму філософії маркетингу. Маркетинг орієнтує їх діяльність на виявлення та задоволення нужд і потреб споживачів через ринковий обмін для досягнення поставлених цілей. Узагальнено сучасні організаційні форми управління маркетинговою діяльністю, до основних серед яких відносяться: маркетингові служби (відділи, сектори), ради з маркетингу, проектні групи, заготівельно-збутові кооперативи та маркетингові групи сільськогосподарських товаровиробників. Визначено, що практичне впровадження конкретних організаційних форм передбачає проведення г либокого аналізу факторів внутрішнього та зовнішнього впливу, вивчення переваг та недоліків існуючих моделей організаційних структур управління, здійснення належного економічного обґрунтування.
It is proved that the essence, purpose, objectives and functions of sales management in agricultural business entities that operate in a market economy should be viewed through the prism of the philosophy of marketing. Marketing focuses their activities on identifying and meeting needs of the consumers through market exchange to achieve planned goals. The modern organizational forms of marketing management are collected which are: marketing services (departments and sectors), the marketing Council, design team, harvesting and marketing cooperatives and marketing groups of agricultural producers. It’s determined that the practical implementation of specific organizational forms involves an in-depth analysis of internal factors and external influences, the study of the advantages and disadvantages of existing models of organizational structures of management, the implementation of adequate economic justification.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2579
Appears in Collections:Запша Галина Миколаївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_Упр. маркет._Ефективна економіка_Запша.pdf138,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.