Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/236
Title: | БІОТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВІДТВОРЕННЯ СТАДА У МОЛОЧНОМУ СКОТАРСТВІ |
Other Titles: | Эффективность использования спермы, разделенной по полу в скотоводстве. Efficient use of sperm separated by sex in cattle |
Authors: | Лівінський, А.І. Livinsky, А. |
Keywords: | Скотарство біотехнологія, молочне скотарство, сперма, стать, вихід телиць биотехнология, молочное скотоводство, сперма, пол, выход телок biotechnology, dairy cattle, semen, sex, output heifers |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Аграрний вісник Причорномор'я: зб.наук.праць, №58 |
Citation: | УДК 591.463.1 Лівінський А. І. Біотехнологічні аспекти відтворення стада у молочному скотарстві / А. І. Лівінський // Аграрний вісник Причорномор'я : зб. наукових праць / ОДАУ. - Одеса, 2011. - Вип. 58. - С.185-189. |
Abstract: | Перспективною технологією швидкого нарощування поголів’я корів молочного напрямку продуктивності є використання сперми, розподіленої за статтю, від використання якої на кожні 100 телят одержують понад 90 теличок. Перспективной технологией быстрого наращивания поголовья коров молочного направления продуктивности является использование спермы разделенной по полу, от использования которой на каждые 100 телят получают более 90 телок Perspektive technology rapidly increasing livestock productivity of dairy cows is the use of sperm separated by sex, the use of which for every 100 calves receive more than 90 heifers |
Description: | Perspektive technology rapidly increasing livestock productivity of dairy cows is the use of sperm separated by sex, the use of which for every 100 calves receive more than 90 heifers |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/236 |
Appears in Collections: | Лівінський Анатолій Іванович |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Livinsky.pdf | 600,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.