DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1310
Title: Особливості маркетингової діяльності аграрних підприємств
Authors: Мельничук, О.І.
Keywords: Економіка агропідприємств
аграрний маркетинг, маркетингова діяльність, аграрний сектор, економіка, підприємство, збут, сільськогосподарська продукція, ринок, споживач, управління
agrarian marketing, marketing activity, agrarian sector, economy, enterprise, sale, agricultural produce, market, user, management
Issue Date: 2013
Publisher: Ужгородський університет
Citation: УДК 631.11:339.138 Мельничук О.І. Особливості маркетингової діяльності аграрних підприємств / О.І. Мельничук // Науковий вісник / Ужгородський університет. – Ужгород, 2013. – Вип. 2 (39), Ч.1. - С. 171-175.
Abstract: У статті обґрунтовано необхідність використання комплексу маркетингових інструментів в діяльності суб’єктів аграрного бізнесу в умовах ринку. Проаналізовано умови функціонування аграрних підприємств. Виявлено чинники, що перешкоджають поширенню маркетингової діяльності аграрних підприємств. З’ясовано специфічні особливості маркетингової діяльності вітчизняних підприємств аграрного сектору економіки та його особливості, які пов’язані зі специфікою сільськогосподарського виробництва, на сучасному етапі розвитку економіки нашої країни. Визначено напрямки удосконалення маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств.
In the article grounded necessity of using on the complex of marketing instruments for activity of subjects of agrarian business in the conditions of market. Operating of agrarian enterprises conditions are analysed. Found out factors which hinder distribution of marketing activity of agrarian enterprises. The specific features of marketing activity of domestic enterprises of agrarian the sector of economy are found out and his features which are related to the specific of agricultural production, on the modern stage of development of economy of our country. Directions of improvement of marketing activity of agricultural enterprises are determined.
Description: In the article grounded necessity of using on the complex of marketing instruments for activity of subjects of agrarian business in the conditions of market. Operating of agrarian enterprises conditions are analysed. Found out factors which hinder distribution of marketing activity of agrarian enterprises. The specific features of marketing activity of domestic enterprises of agrarian the sector of economy are found out and his features which are related to the specific of agricultural production, on the modern stage of development of economy of our country. Directions of improvement of marketing activity of agricultural enterprises are determined.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1310
Appears in Collections:Мельничук Оксана Іванівна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melnychuk_O_I_2013_1_Osobluv_market_dijaln_agrar_pidpr_Мукачево_.pdf360 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.