DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/1063
Title: ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
Other Titles: HEORETICAL FOUNDATIONS OF COMPETITIVENESS MANAGEMENT OF THE ENTERPRIS
Authors: Добрянська, Н.А.
Варгатюк, М.О.
Добрянская, Н.А.
Варгатюк, М.О.
Dobriansky, N.
Varhatiuk, M.
Keywords: Економіка
конкуренція, конкурентоспроможність підприємства, управління, метод, оцінка, сратегія, ціль
competition, competitiveness of enterprises, management, method, assessment, strategy, target
Issue Date: 2015
Publisher: Інвестиції: практика та досвід № 20/2015
Citation: УДК 005.936.3 Добрянська Н.А. Теоретичні основи управління конкурентоспроможністю підприємства / Н.А. Добрянська, М.О. Варгатюк // Інвестиції: практика та досвід. - № 20. - 2015. - С. 84-87.
Abstract: На сьогоднішній день в умовах постійного розвитку економіки, глобалізації та інтеграції підприємств в світовий простір, а також у кризових ситуаціях необхідна зважена оцінка дій та адекватне прийняття рішень, щодо подальшого управління конкурентоспроможністю підприємства. Високий рівень конкурентоспроможності підприємства повинен свідчити про ефективність його функціонування, адаптацію до змін середовища діяльності, сприятливу цінову політику, якісний продукт та ін. Тому питання управління конкурентоспроможністю підприємства є досить актуальним. У даній статті висвітлено теоретичні аспекти формування управління конкурентоспроможністю підприємства. Розглянуто основні поняття, методи оцінки конкурентоспроможності фірми та думки вітчизняних та іноземних науковців, щодо вибору правильної стратегії управління в конкурентному середовищі підприємства, для його успішного функціонування на ринку.
Today, with the continuous development of economy, globalization and integration of enterprises into the global space, as well as in crisis situations, you need a balanced assessment of action and appropriate decision making regarding future management of enterprise competitiveness. The high level of competitiveness of the enterprise should be evidence of the efficiency of its operation, adapting to changes in the business environment, favorable pricing, quality product, etc. Therefore, the issue of competitiveness management of the enterprise is quite relevant. This article deals with theoretical aspects of formation of competitiveness management of the enterprise. It discusses basic concepts, methods of estimation of competitiveness of the company and opinions of domestic and foreign scientists concerning the selection of correct management strategies in the competitive environment of the enterprise, for its successful functioning on the market.
Description: Today, with the continuous development of economy, globalization and integration of enterprises into the global space, as well as in crisis situations, you need a balanced assessment of action and appropriate decision making regarding future management of enterprise competitiveness. The high level of competitiveness of the enterprise should be evidence of the efficiency of its operation, adapting to changes in the business environment, favorable pricing, quality product, etc. Therefore, the issue of competitiveness management of the enterprise is quite relevant. This article deals with theoretical aspects of formation of competitiveness management of the enterprise. It discusses basic concepts, methods of estimation of competitiveness of the company and opinions of domestic and foreign scientists concerning the selection of correct management strategies in the competitive environment of the enterprise, for its successful functioning on the market.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1063
Appears in Collections:Добрянська Наталя Анатоліївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf242,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.