DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/4120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБахчиванжи Л. А., Євтушок О. В., Барбінягра О. М.-
dc.contributor.authorBakhchivanzhi L., Yevtuschok O., Barbinyagra O.-
dc.date.accessioned2023-12-19T13:19:20Z-
dc.date.available2023-12-19T13:19:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationУДК 330.338:65.016 Бахчиванжи Л. А., Євтушок О. В., Барбінягра О. М. Інноваційний розвиток управління фінансовою діяльністю аграрних підприємств на засадах маркетингу інвестицій. Economic Bulletin of the Black Sea Littoral. 2022, Issue 1. Р.3-17.uk_UA
dc.identifier.urihttp://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/4120-
dc.descriptionThe purpose of the article is to systematize innovative tools for mobilizing financial resources as elements of investment marketing in agricultural enterprises and to substantiate ways of ensuring their availability in Ukraine. The scientific novelty. In modern economic conditions, the need for large-scale production in agriculture is growing, but the realization of this need involves attracting significant investments. Traditional sources of financing of agricultural enterprises in Ukraine are term loans, financial cards of farmers, overdrafts, credit lines, loans secured by fixed assets. Although these sources of financing are traditional, they are available mainly to medium and large businesses in the agricultural sector. It is worth noting that the overwhelming unavailability of these sources for small business entities, which form the basis of the agricultural sector, is a restraining factor in the process of managing the development of their financial activities. Thus, there is a need to find innovative tools that will be available to small businesses in the agricultural sector, and a way to ensure their availability. The article systematizes domestic and foreign scientific literature, as a result of which innovative tools for mobilizing financial resources for agricultural enterprises of Ukraine are highlighted. An analysis of the advantages and disadvantages of these tools for agricultural enterprises was carried out. An expert survey of agricultural enterprises of the Odesa region was conducted, which showed that joining the agrarian value-added chain will allow expanding the list of sources of their financing both through innovative and traditional tools for mobilizing financial resources. The main shortcomings in the functioning of value added chains in the agricultural sector of Ukraine were revealed.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є обґрунтування методичних та прикладних засад інноваційного розвитку аграрних підприємств на засадах маркетингу інвестицій. Науковою новизною є обґрунтування положення, що для забезпечення доступності для аграрного підприємства інноваційних джерел мобілізації фінансових ресурсів доцільним є запровадження в управління фінансовим розвитком маркетингу інвестицій та кооперація підприємств в аграрні ланцюги створення вартості. У статті систематизовано інноваційні для аграрних підприємств України інструменти мобілізації фінансових ресурсів як елемент маркетингу інвестицій. Здійснено аналіз переваг та недоліків зазначених інструментів для аграрних підприємств. Проведено маркетингове дослідження на основі опитування керівників аграрних підприємств Одеської області щодо входження малих підприємств аграрного бізнесу у аграрні ланцюги створення вартості, де агрегаторами виступатимуть підприємства переробної та харчової промисловості.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherОдеський державний аграрний університетuk_UA
dc.subjectінноваційні фінансові інструменти, маркетинг інвестицій, аграрні підприємства, фінансова діяльність, ланцюг створення вартості, аграрні ланцюги створення вартості, мобілізація фінансових ресурсівuk_UA
dc.subjectinnovative development, investment marketing, agricultural enterprises, financial activity, chain of added value, mobilization of financial resourcesuk_UA
dc.titleІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗАСАДАХ МАРКЕТИНГУ ІНВЕСТИЦІЙuk_UA
dc.title.alternativeINNOVATIVE DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL ENTERPRISES FINANCIAL MANAGEMENT ON THE BASIS OF INVESTMENT MARKETINGuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Бахчиванжи Людмила Анатоліївна

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.pdf1,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.