DSpace logo
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3411
Назва: МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Інші назви: METHODS OF FORMING PROFESSIONAL AND ETHICAL CULTURE OF THE STUDENTS OF ECONOMIC SPECIALTIES
Автори: 
Чебан О.
Cheban O.
Теми: формування особистості здобувача вищої освіти, етикет, етична культура, професійне спілкування, діловий етикет, міжкультурна комунікація, міжкультурна компетенція, корпоративна культура студентської спільноти, інтерактивні методи навчання, професійна підготовка
personality formation of a student, etiquette, ethical culture, professional communication, business etiquette, intercultural communication, intercultural competence, corporate culture of the student community, interactive teaching methods, professional training
Дата публікації: 2021
Видавництво: Український журнал прикладної економіки та техніки
Бібліографічний опис: УДК:174(083.13) Чебан О. Методика формування професійно-етичної культури здобувачів вищої освіти економічних спеціальностей / Чебан О. // Український журнал прикладної економіки та техніки. - 2021. - Т. 6, № 4. - C. 105–111.
Короткий огляд (реферат): Проблема формування сучасної культури особистості є на сьогоднішній день актуальною для всіх сфер, які досліджують особистість: психологічної, соціологічної, культурологічної, політичної та педагогічної. Сучасне суспільство зацікавлене не лише у формуванні якостей фахівця відповідної галузі, але у можливості встановлення ним міжособистісних зв’язків. В умовах глобалізації виникає необхідність пошуку нових підходів у професійній підготовці спеціалістів. І одним із важливих елементів цієї підготовки є засвоєння здобувачами вищої освіти правил етикету (як ділового етикету, так і загальнокультурних правил поведінки).
Modern society is interested not only in the formation of the qualities of a specialist in the field, but also in the possibility of establishing interpersonal relationships. In the context of globalization there is a need to find new approaches in the training of specialists. And one of the important elements of this training is the assimilation of the rules of etiquette (both business etiquette and cultural rules of conduct) by students of higher education institutes. In today's world, in order to pursue a high level of professional activity, every employee, regardless of position, is obliged to know and apply the basic ethical principles of communication. The formation of etiquette is the basis of the ethics of business communication. Etiquette implies general provisions that give a chance to those who use them to determine correctly their own behavior, personal actions, and their attitude to everything. Ethics of business communication belongs to the category of professional ethics, which acts as a regulator of relationships between employees in the field of entrepreneurship. Entrepreneurial activity, like most other activities, primarily determines the basis of morality and could exist without such a basis. Based on the generalization of the experience of society and individuals in moral terms, ethics performs three tasks: establishes rules governing the behavior of employees; creates values that should be sought and adhered to; forms positive qualities of human character. We believe that the formation and orientation of students to competent and responsible professional activity is the formation of moral qualities. Determining the priority tasks of moral and ethical formation of the individual – the future employee of the economic sector, they are the ability to self-regulation and self-organization of professional activities and behavior in accordance with the Code of Ethics. Everyone faces ethical norms in the process of work, their success in relations with colleagues depends on how a person understands ethical norms, what content they include, and this fact affects the implementation of goals and objectives, but in other cases complicates the communication process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/3411
Розташовується у зібраннях:*НАУКОВІ СТАТТІ РІЗНИХ АВТОРІВ*

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття_Чебан.pdf371,42 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.