DSpace logo
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.osau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2836
Назва: ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Інші назви: ТЕСТОВЫЙ КОНТРОЛЬ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
TEST CONTROL IN ENGLISH LANGUAGE TRAINING
Автори: Малецька І. В.
Малецкая И. В.
Malecka I.
Теми: діагностика рівня знань; інформаційні платформи; навчання іноземної мови; платформа «Proprofs»; складання тестів; тестовий контроль
диагностика уровня знаний; информационные платформы; обучение иностранному языку; платформа «Proprofs»; составление тестов; тестовый контроль
creation of tests; diagnosis level of knowledge; information platform; learning a foreign language; Proprofs; test control
Дата публікації: 2015
Видавництво: Неперервна професійна освіта: теорія і практика
Бібліографічний опис: УДК 811.111:378.091.275 Малецька І. В. Тестовий контроль у процесі навчання іноземної мови / І.В. Малецька // Неперервна професійна освіта: теорія і практика: наук.-метод. журнал. – К, 2015. – № 4. – С. 109–113.
Короткий огляд (реферат): Здійснено порівняльний аналіз можливостей різних інформаційних платформ для створення тестів для перевірки знань іноземної мови студентів вищих навчальних закладів. Порівняння було зроблено за такими критеріями: кількість безкоштовних опцій; кількість форм тестів; зручність у користуванні; можливість застосування української мови; можливості автоматичної перевірки і збереження результатів; наявність додаткових опцій (можливість додавання у тест зображень, відео- й аудіофайлів та ін.). На основі здійсненого аналізу визначено, що найзручнішою й найефективнішою є інформаційна платформа «Proprofs». Наведено практичні поради викладачам щодо створення тестів і їх застосування під час визначення у студентів рівня знань і вмінь з іноземної мови.
Осуществлен сравнительный анализ возможностей разных информационных платформ для создания тестов, предназначенных для проверки знаний иностранного языка студентов высших учебных заведений. Сравнение было произведено по таким критериям: количество бесплатных опций; количество форм тестов; удобство в пользовании; возможность применения украинского языка; возможности автоматической проверки и сохранения результатов; наличие дополнительных опций (возможность добавления в тест изображений, видео- и аудиофайлов и др.). На основе осуществленного анализа определено, что наиболее удобной и наиболее эффективной является информационная платформа «Proprofs». Даны практические советы преподавателям по созданию тестов и их применению с целью определения у студентов уровня знаний и умений по иностранному языку.
The comparative analysis of the possibilities of information platforms for the creation of test time learning a foreign language. The comparison was made on the following criteria: the number of free options; the number of forms of tests; ease of use; the ability to use the Ukrainian language; possibility of automatic check and store the results; availability of options (the ability to add to the test images, video and audio files, and others.). According to these parameters have been tested such information platforms: Google-FORMS, Quizlet, Proprofs, Kahoot !, ClassMarker, Plickers, Easy Test Maker. All these information platforms were not created in Ukraine, therefore, require special analysis before using them in the educational process for students of higher educational institutions. It was found that the main problem for Ukrainian users are limitations in functions; the impossibility of introducing Cyrillic fonts; limit the number of tests; complexity of registration (mandatory involvement of parents in order to confirm the registration); paid services. But also noted many positive features. In particular, the ability to use audio material and video. On the basis of the analysis carried out determined that the most convenient and most effective is the information platform «Proprofs ». Place your practical advice to teachers to build and test their applications in determining the degree of mastery of the student’s knowledge and skills from a foreign language. Note that this platform can be used as a model for the creation of an information platform in Ukraine. Subsequent research in this area will improve many of its functions and adapt to the peculiarities of Ukrainian education. This opens up opportunities for further research in this area.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2836
Розташовується у зібраннях:Малецька Інна Вячеславівна

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тестовий контроль .pdf232,06 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.